jueves, 29 de mayo de 2008

Clasificatorio Casa de Campo (Madrid) - 24 Mayo 2008 y Copa del Mundo - 25 Mayo 2008

Crònica de Dani Juan Sallés
Cap de setmana molt complet, des del punt de vista triatlètic i en el meu cas també familiarment parlant, ja que vaig aprofitar l'ocasió per veure a la meva nevodeta Laura, que amb dos anys i tres mesos està preciosa; ens vam allotjar a Tres Cantos, a casa del meu germà...
A les 15.45h del divendres sortíem de BCN amb els compis Miki i Xavi Mora; en el transcurs del viatge em vaig anar quedant progresivament sense veu fins arribar a una total afonia (tota la setmana anterior vaig estar amb un refredat conseqüència d'unes bones remullades en el triatló de St Feliu de dissabte i sobre tot diumenge en la sortida de bici...). De camí ens van enganxar tres o quatre tempestes d'aquelles que fan por, amb cotxes quasi parats a la cuneta per falta de visibilitat, i la cosa encara es posava més lletja en les proximitats de Madrid... Però confiàvem en que a l'endemà el temps ens respectaria, i així va ser per sort, tot i que en les primeres sortides el terre encara estava mullat.

CLASSIFICATORI GRUPS D'EDAT (dissabte matí 24):
Sense dormir gaire per la tos-refredat i perque tocava matinar per fer la 2ª sortida, ens plantem sense problemes a Casa de Campo (gràcies a les indicacions del meu germà i al GPS d'en Xavi); tot i arribar amb una hora de temps, entre recollir dorsals, anar al breefing i repartir les coses entre els dos boxes, no queda temps per escalfar la natació (d'altra banda tampoc deixen) i el just per possar-me el neopré amb presses...

-9.03h Sortida del meu grup d'edat 35-39M: En els primers metres de natació començo a notar problemes amb la respiració, se'm fa un nus de mucositat a la gola que m'impedeix respirar cada tres com a mí m'agrada, he de pasar a fer-ho cada dos i amb dificultats... Per colmo, faltant uns 100m pel final de la 1ª volta se'm va obrir el velcro del neopré i em va entrar aigua per l'esquena, sort que es sortia de l'aigua i et tornaves a tirar, així que me'l vaig tornar a col.locar...; al final vaig fer poc més de 30' a l'aigua, suposo que en condicions normals hagués fet uns 27-28'... A la bici vaig anar bé però tampoc em va sortir un gran parcial perque vaig anar tot sol tota l'estona, i corrent bon parcial (menys de 41') tenint en compte que tenia dificultats per respirar... Al final el 49 de 134 del meu grup d'edat (es classificaven 42), amb un temps total de 2h25'02'', puc estar content donades les circumstàncies...




-12.00h Sortida grup d'edat 25-29M: Miki i Xavi surten a per totes (tot i que Miki ja es va classificar a Múrcia); a Xavi Mora els nervis li juguen una mala passada (era el seu primer triatló) i abans d'arribar a la primera boya de la natació li dóna un tirón molt fort al peu i besó i tot i que ho intenta solventar es veu finalment obligat a pujar a la barca, tot i que portava una bona preparació; ánim Xavi que l'any que ve ja et treuràs l'espina!!!...

Miki surt de l'aigua amb un temps no gaire bo per ell (uns 28'), però fa un parcial de bici explèndid i una cursa a peu també força bona, arribant a meta en la 48 posició de 101 amb un temps de 2h20'23'' (crec que es classificaven 35 en el seu grup, però bé, ja estava classificat de Múrcia...).

Podeu veure totes les fotos en aquest Album1

CLASSIFICATORI ÈLIT (dissabte tarda 24):
Després d'un merescut dinar fora del recinte de Casa de Campo amb els companys del Jovent, i ja amb l'estómac ple, tornem al llac per veure el classificatori dels élit, dones i homes... Entre els cracks catalans destacar la presència d'Albert Parreño, que va fer una explèndida natació sortint amb els 4 primers (ho podeu veure en aquest video1), però amb l'infortuni d'haver de retirar-se en el sector de bici (suposo que per punxada); també la presència del crack Santi Pellejero, amb qui vaig estar parlant moments abans de la cursa, i que no va prendre la sortida perque la nit abans estava a 38º de febre...
Podeu veure fotos en aquest Album2









BG COPA DEL MÓN (diumenge matí 25):
Després d'esmorzar i acomiadar-nos del meu germà i nebodeta, sortim de Tres Cantos per plantar-nos altre cop al recinte, aquest cop no per competir sinó per gaudir d'un gran espectacle i animar als nostres ídols: Gómez Noya, Iván Raña, Pilar Idalgo, Eva Ledesma, Ana Burgos, Ainhoa Murua, etc...

A les 10.30h Sortida Femenina, fragmentant-se ja el grup en la natació i formant-se un grupet capdavanter de quatre unitats en el sector de bici, arribant amb suficient avantatge a la T2 per disputar-se el podi en la cursa a peu, amb domini absolut un cop més de la portuguesa Vanessa Fernandes (2h04'46''); podeu veure la seva arribada a meta en aquesta filmació que vaig fer Video2 . La nostra lleidatana Eva Ledesma va aconseguir una meritòria 27ª posició amb un temps de 2h13'45'', sobre tot tenint en compte que no va sortir gaire bé de l'aigua (pos.46); Pilar Hidalgo, Ana Burgos i Ainhoa Murua es van retirar o van ser doblades...



A les 13.30h Sortida Masculina, amb tot el grup força compacte en la natació (podeu veure aquesta espectacular sortida i tornada a l'aigua Video3), i també en el sector de ciclisme on es va formar un gran pilot amb tots els favorits ( Video4 ) i en el que ben aviat es va despenjar Iván Raña, abandonant en la 2ª volta, just quan començava a descarregar un impressionant aiguat acompanyat de tempesta de vent que ens va deixar a tots ben xops (podeu veure fotos força impactants, com la gent anava buscant refugi sota els arbres o les plataformes de TV); els valents que van continuar en cursa van haver de patir la duresa del temporal durant unes 3 voltes (d'un total de 8), però això no va ser impediment perque el Superman Gómez Noya es desempellegués dels seus rivals en la cursa a peu per arribar tot sol a meta amb un temps de 1h56'24''... (Video5)
Podeu veure totes les fotos de la Copa del Món en aquest Album3















No hay comentarios: