miércoles, 30 de junio de 2010

II Half de Balaguer i Coll Formic - 19 i 20 juny 2010

Sis tri BCN's ens vam donar cita a Balaguer per afrontar aquest duríssim Half, que fins i tot sobrepassava les distàncies homologades (uns 2.200-2.300m de natació + 94km de bici dura+ 21,1km de cursa a peu). En la foto de grup... Adolfo, Miki, Dani i Eli (que ens va venir a fer de supporter), a falta de Santi, Xavi G. i Jose... Tots 6 vam completar amb èxit aquest exigent triatló, més dur que el de l'anterior edició...

Crònica de Dani 'Capi'
....jajaja, vaya telaaaa amb l'espectacle del neopré!!!, com per riure i per plorar a la vegada... Però té una explicació (pels que no ho vau veure en directe...), resulta que l'aigua estava a 15º i anàvem tant agarrotats del fred i amb tantes rampes a les cames que al mínim gest... latigazoooo... Per colmo, ens van posar uns quants metres de més (en comptes de 1.900m diuen que van ser uns 2.200 o més...), amenitzats en algunes zones per la sabrosa companyia d'unes algues, pals i tota la fauna vegetal que us pogueu imaginar, que de tant en tant te l'havies de treure de la cara i vigilar de no empassar-te... (crec que van ser els glops d'aigua del pantà el que em van propiciar els meus problemes estomacals a meitat de la cursa a peu, algo ja habitual en mi en llarga distància, jeje... Una paradeta per 'evacuar', i una altra ben apunt de vomitar..., i el pensament de... mai més torno a fer un IM, i de Halfs ben comptats...).
Doncs em va sorprendre molt trobar-me al Miki a box en la T1 (i més de 100 bicis), ja que normalment em treu uns quants minuts a l'aigua, i vaig pensar... doncs tampoc ho he fet tant malament... I poc després arriba l'Adolfo... El reportatge... de película, jaja..., i si arriba a tenir so ja no us dic res..., el Miki no aconseguia articular les paraules del fred que vam passar... I els neoprens es van quedar incrustats i no hi havia manera de treure'ls, jaja... Bona tasca d'equip Miki!!!, tot i que vam fer una transició penosa, penosaaaaaa, jajaja... (un parell de minuts perduts ben bé...).
El sector de bici..., canyero, canyero..., 94km i amb unes bones emboscades (un parell de trams amb rampes de més del 16%, algun tros més per BTT que per bici de carretera, etc...), i amb unes ràfegues de vent que et feien trontollar en les baixades (almenys als que no pesem massa i portem rodes de perfil alt), i poques vegades et deixaven anar acoplat... I la majoria anàvem amb dolors de lumbars, degut a la pel·lícula d'aigua freda que se't col.loca sota el neoprè..., jo ja ho vaig arrossegar fins a final de cursa i els dies següents...
I la cursa a peu..., sort encara que no va apretar la calor i estava ennuvolat a estones, que sinó hagués estat un autèntic calvari...
En definitiva, un triatló moooolt dur (més que Zarautz per comparar-ho amb algun, tot i que Zarautz és una mica més curt...), però molt maco i ben organitzat, suposo que hi tornarem...
Gran carrerón del Santi, que ja va sortir molt bé de l'aigua, va fer molt bona bici i també molt bona cursa, anant quasi fins al final per davant del Mayoral, Amand Redondo, Dobaño, etc..., llàstima que per ben poc no va aconseguir podi en la categoria (5é finalment, superat al final per l'Amand), però el nivell era molt alt...
L'enhorabona també al Miki, Adolfo, Xavi Garcia i Jose, tots ens vam haver de deixar la pell i patir per acabar amb aquest duríssim Half...
I agrair molt els ànims i reportatje fotogràfic de l'Eli (com et vas esplaiar amb lo dels neoprens eh?, jajaja...), el proper any ja s'ha de viure des de dins, jejeje... També els ànims d'Eva Fonte (que bé que es va en moto, eh?, jajaja...), que com veureu en una foto, portava unes ungles molt discretes, jajaja...
Ah, i felicitats al mega-crack bttero del Marc R (feia l'olímpic a l'endemà), un 5é de la general no està a l'abast de qualsevol!!!...

Podeu veure les fotos que va fer l’Eli en aquest enllaç: ÀLBUM ELI
i aquí teniu el resum de la CLASSIFICACIÓ:
Per acabar de rematar el cap de setmana, i encara esmatxucat, un servidor es va agafar la burra a l’endemà (això sí, a les 12h, ja que vam arribar passades la 1a.m.) i amb Neus ‘Machine’ ens vam anar a fer la pujada al Coll Formic, fent 145km i un peasso port (finalment ho vam canviar per la Tres Nacions, ja que el temps no pintava gens bé per allí i tampoc hi havia ganes de matinar...), vamos... com per estirar cames, jejeje... Molt bona ascensió de la petita-gran Neuss, que ja s’ha convertit en una tot terreny i ja l’hi està agafant també el tranquillo a les pujades...
Salut i bons aliments!, propera cita... Puigcerdà

MÉS FOTOS DEL HALF:
Amb els companys de viatge... Miki i Adol
El Box 1, ubicat en el pantà de Sant Llorenç, a uns 4km de Balaguer (Box 2)...
Es començava a ennuvolar una mica i el vent anava agafant cada cop més força...
... i a posar-se el neoprè, que ja anem justets de temps, jeje...
Uns 330 inscrits en l'edició d'enguany, amb les places exhaurides uns mesos abans...
Quina mandra llençar-se a l'aigua a les 15h de la tarda!, i més quan està congelada, jeje...
Comença l'aventura..., a anar esquivant algues i demès espècies vegetals, de tant en tant et quedaves enredat...
Coincidència en la T1 amb els compis de viatge Miki i Adol..., encara amb la musculatura ben agarrotada pel fred...
El trident capdavanter: Santi (carrerón del fiera!!!), Dani 'Capi' (amb els típics problemes estomacals, jeje...) i Miki 'Hulk' (aquest cop si que es va dosificar amb seny...)
Adolfo i Xavi Garcia també van demostrar un gran estat de forma i van fer una gran cursa, i Jose va patir una mica més, però també va acomplir l'objectiu principal que era acabar...