lunes, 25 de octubre de 2010

HALF de MEDITERRANÉEN a Barcares - 3 octubre 2010

Crònica de Marc Villacampa "lo cargol"
Uns quants Cariñenus vam pujar cap a Port-Barcares ja divendres per la tarda, concretament l'Eli (també coneguda, com Eli "skype" ja que no calla ni sota de l'aigua...), Xavi Garcia i Judith (també coneguda com Judith-Pèdia , ja que TOT el que vulguis saber, ella ho sap, que necessites un GPS , tranquils, ella ho sap...podeu anar provant que no l'agafareu sense que no sàpiga alguna cosa)!
Vam arribar de nit al camping, una vegada aconseguim les claus del bungalow de 6, la feinada va ser identificar en plena foscor el número 186, així doncs aparquem el cotxe i comencem a buscar...després de posar la clau a varis panys i veure que no girava..ironies de la vida, estava just al costat d'on havíem aparcat...entrem al bungalow i quin bungalow!2habitacions, cuina..2 toilettes amb dutxa i sofà llit, tot un èxit i tirat de preu 100 eurillos entre 6 persones...
L'endemà ens decidim per agafar la bici i fer un petit reconeixement del circuit de bici, ja que sabíem, bé la Judith..jeje que constava de 20km plans, després 25 de pujar i baixar i donar la volta i tornar...primerament vam voler atansar-nos a la zona de dorsals i veure la natació, i ens vam fer una rutilla tot perduts pel poble...finalment trobem i decidim anar al circuit de bici, fem els 20 primers km i ja ens adonem que l’endemà la cosa no serà fàcil. Es tracta d'una espècie de Delta, amb mar ambdós costats de carretera i bufant el vent amb molta força lateralment. Donem la volta just al punt on començava a picar amunt i convenim que ho veurem per la tarda amb cotxe per no carregar cames excessivament.
Arribem al camping amb un total de 50km, i transició de les que més m'agraden, córrer + dinar!
Després de dinar, i un cop arriba el "rissus" Marc Relaño anem a buscar dorsals, on quedem també amb l’ Adolfo. Recollim dorsals i escollim els obsequis, quina diferència amb qualsevol triatló d'aquí...et deixen escollir entre 4o5 obsequis, els de cada una de les proves de les sèries, ja que aquesta era l'última. Després agafem cotxe i reconeixement de la part del circuit de bici que faltava,i deu nido, de nit, amb boira i carretera sinuosa...però reconec que va anar molt bé saber que ens trobaríem l'endemà perquè era bastant dura la bici.

DIUMENGE DIA DE LA PROVA:
6:45 AM sona despertador...obrim la finestra i ens "espantem" perquè feia un vent important..almenys al camping es movien els arbres molt! Esmorzem i cap a boxes...allí ens trobem amb Jordi i Blanca, i Miki i Jordi Relaño, muntem tot el "tinglado" i ens enfundem neoprens per anar a l'aigua...ens fan esperar una bona estona dins de l'aigua però per fi donen la sortida. 9:00 AM, mai havia vist un circuit d'aigua tant estrany, no era una V inversa i donar dos voltes...i de tant de vent que bufava havia corrent, i meduses!tot i no ser mar obert...estàvem a la part interior del delta, donem dos voltes de natació i cap a fora, bastant neta la natació, algun cop ala sortida però pocs...és la diferència entre competir 300 o 1000....
1a transició, i sabedor del vent que feia i boira a la part de bici final, em poso el maillot del club i els manguitos també. Transició lenta però no tenia pressa, a la transició em trobo amb l’Eli, Xavi G i Judith que havien sortit 1minutet abans que jo, surto amb la bici i afronto els 20primers km de pla rodant bé i ràpid amb ajut del vent, que ens donava lateral-posterior. Veig l’Eli i la saludo, més endavant veig al Xavi G i anem una estona junts, em sento bé i decideixo seguir, aviat trobo també a la Judith. Comença a pujar i endinsar-nos a la boira, un paisatge fred i tètric, on vaig gaudir molt pujant i mentre passava alguns ciclistes, ja que en pla, me’n van passar uns quants... Per cert, com se les gasten amb les bicis els francesos...cap baixava dels 2000 euros! Arribant al km 40 veig ja passar el grup capdavanter que ja havia donat la volta...Vaig contant i veig al Marc Relaño el nº15 aproximament, quina màquina, com anava! Després veig passar al Miki, Jordi i l’Adolfo, dono la volta i començo a adonar-me’n que m'havia "cebat" en bici i que al córrer ho pagaria. Però, havia apostat per fer-ho així ja que mai he corregut una mitja i sabia que "petaria" si o si i a la bici disfrutaria realment amb aquest terreny "montanyós". Arribo als últims 20km de pla amb l'idea de relaxar cames per afrontar la mitja lo millor possible...però sorpresa, vent de cara molt fort, amb plat petit i a 20km/h....i a les pujades menys i tot, quin calvari, no s'acabava mai...en quests moments se't passa de tot pel cap però arribo a la transició més mort que viu...
Començo a canviar-me i venen Xavi i Judith junts, començo a córrer, recordant el consell de l'Eli, para't a tots els avituallaments : menja i beu! N’hi havia un cada 2,5km, el circuit constava d'una "ratonera" estreta vorejant el port de 7km,a un total de 3 voltes, primera volta i ja em passa Xavi G com un coet. Ell em volia esperar però m'hi nego, vull acabar sol, després veig passar el Marc volant no corrent, ja li quedava només una volta. Després vaig veient passar a en Miki, en Jordi..Ens anem animant els uns als altres, van caient els km i el meu ànim al mateix ritme però m'havia imposat la norma la de no caminar i ..això feia, amb més pena que glòria però només tenia al cap arribar, ja no quedaven forces ni per saludar companys gairebé. Cada cop veia passar a la Blanca més ràpid i a prop meu, a partir d'ara li diré MotorWoman!com corre aquesta dona!tot i no estar en les millors condicions va córrer amb 1h45min....també em creuo amb l’Eli, que anava corrent amb una soltura i felicitat que l'envejava...aquest era el seu terreny! Bé de fet, tots feien bona cara menys jo, la Judith i Adolfo que amb la cara ja pagàvem! Última volta i ja veig que no baixaré de 6h però bé volia acabar ja!últim gir i em quedaven 3km, em troba la Blanca i em fa el favor de la meva vida, m'anima a seguir-la i m'espera, jo pensava que no podria anar més de 200m però ens posem a bon ritme i arribem junts a meta, em va salvar dels 2km més llargs de la meva vida..estava començant a tenir rampes ambdós quàdriceps.... com es nota l'experiència en llarga distància i la força mental, cosa que jo no tinc per ara...
Arribem a meta, 6h09min! content i exhaust, allí ens trobem amb en Miki, en Jordi, l’Adolfo, en Xavi G i Marc R, també veig en Jordi Relaño tot "magullat", llavors entenc perquè no l'havia vist en tota la cursa, al km 16 va caure amb la bici, mala sort...però dins de les dures rascades podria haver estat pitjor. Va arribar a partir el casc i tot, seguidament arriben Judith i l’Eli a meta, en fi estem tots sencers i morts, comenten la jugada ressenyaré un part d'anècdotes "ajenes", al senyor Miki, com no sempre li ha de passar alguna cosa..jejej
Se li va caure un Gel i el van sancionar am targeta groga i el van fer parar 3min, amb el colmo que 10min abans havia punxat i ja va trencar el ritme ...tot i així va acabar corrent la mitja a un ritme molt elevat, i l'Eli que tot i durant el dia de la prova va sentir-se més dona que mai...jejej va acabar tot el Half, també mencionar la bèstia del Marc Relaño que sembla no tenir sostre i cada cop va millor, aquest cop 16è i corrent realment bé, ENHORABONA A TOTS! i espero veure'ns a la propera!

RESULTATS
Més fotos...
2010-10-03 Triatlo Mediterrane

1 comentario:

Anónimo dijo...

Muy buena entrada Dani,

Peasooo equipo que tenemos, así da gusto.

Un abrazo para todos.