sábado, 11 de julio de 2009

Triatló Olímpic de Pont de Suert / Triatló Olímpic de l'Ariège - 5 juliol 2009

TRIATLÓ OLÍMPIC DEL PONT DE SUERT
(Per Dani 'Capi')
Bona representació i bons resultats del Cariñena-Team en aquesta ja clàssica cita triatlètica, sense dubte un dels triatlons més macos del circuit català (pel magnífic entorn aranès) i el més allunyat de la nostra ciutat, fet que no va impedir enguany arribar al límit dels 200 inscrits dues setmanes abans de la prova, i comptar amb un gran nivell (sol cal veure els primers classificats)... L'enhorabona a tots/es pels bons resultats, tothom va millorar marca personal i Raquel feia altre cop podi sub-23 (3ª posició i 8ª de la general de noies) en el seu primer olímpic, amb gran nivell de les seves rivals...
Podeu veure totes les fotos (també algunes que ens va fer la nostra amiga Eva Fontecha) en aquest ÀLBUM. (Sens dubte, la més impactant i anecdòtica, i que revolucionarà el món del triatló, és la del nostre company Miki en el sector ciclista, jajaja...; per cert, gran 'carrerón' de l'aviador del Pont del Sòrdid, jiji..., tornant a recuperar l'estatus de cap de files del Team...).
Agraïr la col.laboració, ànims i reportatge fotogràfic de Rubinho, que malauradament no va poder competir per molèsties en el tibial...
Dissabte cap al migdia, una primera 'avançadilla' de l'expedició Cariñena (Miki i Dani) arribàvem a l'hora del taper a l'Embassament d'Escales (una mica abans de Pont de Suert), on ens trobàvem amb el nostre amic i ex-company d'equip ÓscarXL (venia amb uns quants Picornells més...). Aquest és el punt d'inici i arribada del sector de natació. Alguns van fer un banyet, l'aigua no estava tant freda com altres anys (24º) i en el breaffing es va dir que si es mantenia així la cosa a l'endemà no permetrien l'ús del neopré..., per sort (pels que som mals nedadors) va baixar una mica la temperatura amb la tempesta de la nit, jeje...
Bonic paratge (cap a aquesta banda es sortia a l'aigua en edicions anteriors...). Els núvols començaven a fer acte de presència, anunciant el que podia caure a la nit, jeje...
Després de deixar l'equipatge a l'hostal on ens concentràvem tots els cariñenus, i d'una petita migdiada, amb el col.lega Miki anem a estirar les cames pel circuit ciclista... Punt d'aturada (foto) per observar amb detall i a vista d'ocell el circuit de natació (dues voltes a un triangle delimitat per les dues boies blanques que es veuen al fons, i sortint de l'aigua per tornar a entrar...)
I com que també està bé fer una mica de turisme (i tot el romànic de la zona bé val la pena...), doncs arribat al punt de gir del circuit ciclista (3 voltes), continuem per la carretera que ens porta a Malpàs, un portet curt però amb bon desnivell final... Visita a la seva esglèsia romànica, foto de rigor i cap a l'hostal que ja hi ha gana. Sopar entretingut amb l'Oscarín Urrutia (era el primer triatló que feia enguany, aquest cop com a independent), Miriam (la seva parella) i uns amics del C.E. Mediterrani... Poc després arribaven Catxetty, Blanca, Raquel i Rubinho...
.
Crònica de Raquel (cursa)
Desprès d'una nit de pluja torrencial, pedrades i trons de pel·lícula, ens aixequem pensant que no hi haurà triatló pels llamps (jo al menys penso en retirar-me abans de passar-ho tan malamant com a Vic), el cel està molt negre.
Esmorçar lleidatà d'entrepà de pa amb tomàquet per agafar forces i cap a boxes, per sort està amainant. A Ruben li continua fent mal el tibial, així que intel·ligentment deixa la bici al cotxe i es queda fent fotos i donant-nos ànims.
Per part meva m'ho prenc amb calma, és el primer olímpic! i estic nerviosa.
A l'aigua m'ho passo bomba, primera volta tranquila... ja està¿? la segona ja em poso les piles, jeje. Acabo sortint la primera de l'equip, just darrere porto l'Oscar XL que m'anima molt.
Circuït de bici per mi amb dificultat, més que res per la baixada que la faig amb por, penso que rellisco. Segons Dani es pot fer tot a plat.... jajajaj en el meu cas ni de conya! xinu-xano a la pujadeta, agafant alguna roda quan puc, però casi tot el rato sola perquè em despenjo. A la primera volta ja m'agafen els nois, de moment només reconec al Jordi i al Dani, i de baixada veig passar la Blanca, sempre amb el seu somriure, i reconec l'Oscar U. que crec que ni s'empana dels meus ànims (potser ja estava massa lluny quan vaig reaccionar, jaja). A la segona volta em fixo en un cap moooolt taronja i una mica reflectant, ostia, quin look més visionari tot i que no massa aerodinàmic.. és el Miqui! que "picat" amb el Jordi ni s'ha tret el gorro de piscina perquè la seva energia no s'evaporés... ni les ulleres!! suposo que per veure'l millor, entre el public s'escolten rumors sobre un ciclista amb ulleres d'aviador... INCREIBLE!
Tram a peu durillo per una muntanya plena de piscines... per si encara ens quedaven ganes de nadar el primer habituallament és al mig d'un enorme bassal, xofxofxof de pujada arrossegant les sabatilles plenes d'aigua i barro. Jo encara estic pujant quan ja baixen com a cabres el MIqui (ja sense gorro ni ulleres...ara que torna a haver-hi aigua...), Dani, Jordi i Oscar. Mitja volta i ens creuem amb la Blanca, ànim que ja s'acava!!
Bon matí d'esport amb molt bones sensacions, estic contentíssima. Blanca treballa per la tarda (quina moral noia!) així que marxen, la resta anem a dinar i acabem la jornada amb una visita a les esglèsies romàniques de Boí-Taüll...
Bueno vale... 3ª SUB 23 (de 3...trrrr) jaja
.
RESULTATS:
Pos DOR CognomNom T_NOMCLUB1 CAT TIEMPO P1 Tiempo1 P2 Tiempo2 P3 Tiempo3
1 298 LLOBET SALLENT, XAVIER CLUB TRIATLÓ MANRESA ABM 1:54:19 1 0:16:15 2 0:57:53 7 0:40:11
2 383 GARCIA RODRIGUEZ, SERGIO C.N.PRAT-TRIATLO- ABM 1:54:49 5 0:18:23 3 0:58:11 1 0:38:15
3 398 BELLAPART LAS HERAS, ARNAU C.N. VIC-ETB ABM 1:56:14 11 0:18:48 1 0:57:38 4 0:39:48
33 97 MARTINEZ GUERRERO, MONTSE C.N.REUS PLOMS- SUB23F 2:09:54 26 0:20:25 43 1:02:26 52 0:47:03
45 107 GRACIA GARASA, ANABEL C.N.REUS PLOMS- ABF 2:11:35 37 0:21:15 41 1:02:25 67 0:47:55
51 176 LAPEDRIZA FARRAGUT, MIQUEL TRIATLO CARIÑENA - BCN ABM 2:13:26 101 0:25:20 48 1:02:50 32 0:45:16
68 114 PUBILL LLEONART, NURIA C.N.MANRESA- SUB23F 2:16:21 28 0:20:28 89 1:07:40 70 0:48:13
70 169 JUAN SALLES, DANIEL TRIATLO CARIÑENA - BCN V1M 2:17:10 140 0:28:35 42 1:02:25 42 0:46:10
84 173 OLIVELLA PUJOL, JORDI TRIATLO CARIÑENA - BCN V1M 2:19:50 0 0:00:00 0 0:00:00 0 0:00:00
128 3013 URRUTIA CAELLAS, OSCAR LLICENCIA DE DIA ABM 2:32:20 139 0:28:31 102 1:09:57 118 0:53:52
130 713 GOMEZ PAU, OSCAR C.E.PICORNELL- V1M 2:32:52 71 0:23:27 120 1:13:24 136 0:56:01
138 5 DEL AGUILA BRAVO, RAQUEL TRIATLO CARIÑENA - BCN SUB23F 2:36:15 73 0:23:31 139 1:17:04 132 0:55:40
159 126 TRENAS HINOJOSA, BLANCA TRIATLO CARIÑENA - BCN ABF 2:46:25 155 0:29:37 154 1:20:21 138 0:56:27
174 1947 ARAMBURU, PATRICIA C.T.S.J.ABADESSES ABF 3:23:36 94 0:24:57 164 1:52:13 160 1:06:26
(209 inscrits, 3 retirats, 1 desqualificat)
.
Report de la cursa...
Com sempre, amb el temps just..., alguns ni escalfem a l'aigua (com si no fes falta, jeje...). Ens tirem tots els cariñenas junts a l'aigua, a partir d'aquí cadascú campi com pugui, jeje...
... sobren les paraules, jaja. El públic flipant, els corredors flipant, tothom flipant..., imatge de revista Finisher!, jeje... Lo bo del cas és que no se'n va adonar fins arribar a la T2 i es va treure el casc (per sort no feia gaire calor, jeje...). Bé, de vegades els cracks també tenen algun 'despiste', i qui sap, igual es genera una nova tendència-moda en l'àmbit del triatló, jeje... Enhorabona Miki per la gran cursa!!!.
Com sempre, un servidor intentant recuperar en el segment ciclista el món perdut en la natació (bon parcial tenint en compte que m'ho vaig cascar pràcticament tot solet, avançant un munt de gent i fent-li treure fum al plat, jeje...); és el que té ser dolent nedant... Després també bona cursa a peu (la mateixa posició que a la bici, el 42) i satisfet amb el resultat final, tot i que se'm dóna millor la llarga distància per allò de que no es pot anar a roda i tinc més terreny per recuperar...
Bona marca de'n Catxetty, que ha millorat molt en natació i que m'ho va posar difícil per enganxar-lo, jeje... (ja va ser quan portàvem 1km aprox. corrent...). Els seus pàrcials no surten perque li van estirar el xip a l'aigua, però va sortir en aquest sector just pel davant del Miki (que al no treure's gorro ni ulleres va guanyar uns segons i el va avançar en la T1, jajaja...).
Retrobada amb la competi de l'ex-company 'junior' Óscar Urrutia, al que vaig portar a roda els 2-3 primers kms de la bici (vam sortir de l'aigua junts), fins que va veure que el meu ritme era massa asfixiant, i va preferir anar a la seva...
Blanca va millorar molt també el seu registre de Pont de Suert (està progressant molt en natació últimament, va sortir un minut per darrere meu..., ja veig que acabaré sent el 'farolillo rojo' del Team a l'aigua, jeje...). Estava molt contenta en acabar; llàstima que ens va faltar una noia pel podi per equips, a veure si per la següent...
Per ordre d'arribada..., Miki, Dani, Catxetty, Oscarín Urrutia.
Per equips masculí... 12 de 16 (portàvem l'equip justet, al final sol 3 cariñenas oficialment, els de la foto, i s'ha de dir que hi havia molt nivell i poc triatleta popular...).
Magnífic dinar casolà a l'hostal, amb la companyia altre cop dels col.legues del Mediterrani, comentant la jugada i rient a costa del Miki (ja sabeu, lo de les ulleres i el gorro, jajaja...).
.
De visita turística per Boí i Taüll...
... I amb l'estòmac ple, i per acabar de completar un magnífic cap de setmana, 4 components del Team agafem els cotxes i cap a Boí i Taüll (dos poblets preciosos a uns 20km de Pont de Suert), de ruta romànica (i romàntica per a la parelleta sub-23, jeje...).
Magnífiques les dues esglèsies romàniques de la Vall de Boí (us ho diu un que té certa visió arquitectònica, jeje...), a l'esquerre Sant Climent de Taüll i a la dreta Sant Joan de Boí, considerades de les més importants del romànic europeu i Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.
Rubinho, donant mostra un cop més del seu esperit col.laborador, li va fer un cop de ma a aquest pastor de Boí amb el seu ramat; estava tant agust que s'hi volia quedar, jajaja... (turonet enfront l'esglèsia de Sant Joan de Boí).
... i tocaven campanes...
Foto de grup, a prendre un geladet, i cap a casa, ummmm....
.
TRIATLÓ OLÍMPIC DE L'ARIÈGE (Pirineu Francès)
Crònica d'Eli 'Caipi'
Ufffffffffffff la triatló de l'Ariège...sense conyes, la tri més dura que mai havia fet (més que la Half, en proporció, sense conyes...).
Per començar arribem i m'havien inscrit com a "masculin", després de confirmar que era una "féminine" els nois gabatxos van respirar tranquils... la gent anava dient que venia un noi de Barcelona "desconegut". Llavors van ser les noies "pros" que em miraven...je,je es pensaven que hi anava per guanyar, imagina't!
Era la tercera edició de la Tri i només erem 70 participants, 10 noies (suposo que els dels anys anteriors no es van atrevir a repetir...!!!je,je). Mare meva, quins nervis! La senyora que feia de speaker de l'esdeveniment, entrevista a la mare d'en Marc : - Ah, vienen de España?! A quién vienen a animar?! - A mi hijo i una amiga...(je,je!!!) llavors va i la dona demana un bravo i un aplaudiment pels dos espanyols, tothom aplaudint-nos, jo em volia fondreeeeeeee!!!
L'Aigua glaçada, literalment, 16º!!! Les mans feien mal i tot...ens deixen sortir 5 min abans, surto de l'aigua la 3ª...i la que m'esperava. Només agafar la bici una pujada super-heavy d'un quilòmetre i quan semblava que allò ja no pujava tant, rotonda i un port de més d'un quilòmetre al 11%!!!! Jo no parava de dir: estan bojos aquests gabatxoooossssssss, la mare que els va arribar a parir...!!!! Imagina't, tu saps que les pujades i menys d'aquest calibre no son la meva especialitat...això sí a la baixada a 65k/h apretant les dents! Però va ser un circuit trencacames total, pujant i baixant i el portet dels nassos que el vam fer dues vegades. A sobre, una moto de la tele local, s'em va posar al costat i em va filmar un parell de minuts (no sabia com posar-me...je,je
Al quilòmetre 25 em passen 2 noies, i jo resant perquè no em passessin totes i no arribar l'última. Per fi, deixem la bici i comença a ploure. Entro a boxes i la speaker, venga ,venga Elisenda, animooooooo que vas bien!!!! jo morta de riure, deixo la bici i començo a córrer. Per uns senders al voltant del llac que pujaven i baixaven com tot, vam atravessar ponts de fusta que relliscaven...ufffffff però allí vaig deixar-m'hi la carbonilla, vaig veure que encara duia noies darrera i vaig esforçar-me molt. Vaig adelantar 4 persones i quan anavem pel km 8 una rampeta de 400m igual o pitjor que la del final de la Half de Calella...la mare que els va matricular! Al final vaig arribar la cinquena noia, esprintant perquè no m'adelantés un home que em volia fer un "amago" en els darrers metres...
En serio, ni a Calella em vaig cansar tant...era una triatló taquicàrdica, canvis de perfil a tope en tots els trams!
.
(De moment no tenim fotos ni classificació oficial, però podeu veure aquest video per fer-vos una ideia...http://www.ariegenews.com/news/news-9475.html )

No hay comentarios: