martes, 23 de octubre de 2007

Duatló Queralbs-Núria 2007

Crònica d'Oriol Simó

Hola xaval@s, em presento sóc l’ORioL, alguns em coneixeran i d’altres no... coses de la vida ... encara no formo part del vostre ekipu però si tot va be i em decideixo a comprar-me una bici de carretera l’any vinent intentaria anar participant al circuit de triatló... però encara queda... de moment només disposo d’una BTT i les meves cames així que em dedico a duatlons, sortides en BTT i alguna que altra cursa a peu, a part de seguir els entrenaments del Miki i a fer la petar al gym amb els que corren per allí...

Buenu al grano, el vostre capi m’ha manat de fer la crònica de la X duatló d’alta Muntanya de Queralbs que es va celebrar ahir... (és el que té ser novato... )

Aquest any em motiu de la desena edició hi havia 2 duatlons, una el dissabte no competitiva i amb les noies i veteranos i demés i l’altre el diumenge amb els de l’elite o simplement els qui s’havien apuntat el diumenge... el motiu d’haver-n’hi 2 és que volien que tothom que volgués i podés participar ja que cada any tancaven inscripcions el mateix dia que les obrien...

La Duatló era fàcil... de definir, pujada en BTT d’11km sense descans i quasi mil metres de desnivell (de Queralbs a Fontalba), per una pista en principi d’asfalt i després de terra molt bona... la qual es podia fer perfectament amb plat mitjà...jejeje després d’això es deixava la bici a 2000metres d’altura es pujava a peu 5km (corrent no era recomanable) fins a 2911m del cim del Puigmal i es baixava a Núria per girar i tornar fins on estaven les bicis, és a dir 9km a peu més, després s’agafava la bici i et deixaves caure pels 11km d’autopista que són el retorn de Fontalba a Queralbs... fins aki tot normal.

El dia era molt bo, cel estrellat, ni un núvol al cel.... però això no ho és tot!! A Queralbs hi havia una temperatura de sota zero com demostra l’”escarxa” gelada que s’acumulava als cotxes...

El Dani i jo vam dormir a l’alberg i malgrat això ens vam col·locar a la cua de la sortida dels bikers... més que res per donar una mica de peixet a tan “aficionat”...

Es va donar la sortida (erem uns 540 bikers) i un minut més tard els servidors passaven per sota la línia de sortida... a partir d’aki el Capi va agafar els galons i va començar a fer slaloms per avançar a tan biker... aki un servidor s’aprofitava de la feina bruta i es va enganxar a roda sense que lo Capi ho sabés del tot...

Es va anar avançant posicions mica en mica, sin prisa però sin pausa... amb tot això comentar que el fred era un xic exagerat i anava en augment...

Aki el qui us escriu amb encara seqüeles de la selenika al genoll no va prémer del tot l’accelerador per por a estar convalescent unes setmanes més i als últims km va conformar-se en veure la referència visual del Dani.

Llàstima que vam sortir tan enrera si no ens colem entre els 30 primers tranquilament, el Dani segur, jo també si hagués forçat (el genoll va aguantar be, però valia la pena arriscar?)(l’any que ve s’arriscarà ja us ho dic ara!), doncs això llàstima que el parcial d’aquest tram s’agafava després d la transició doncs akesta es va fer molt lenta, almenys per part meva.

Així doncs el Dani el parcial 55 i un present el 102, 1h02 i 1h05 respectivament

A partir d’aki el fred ja era majúscul... el dia esplèndid però un gèlid vent mig huracanat feia baixar les temperatures e forma barbara!!

L’ascensió al Puigmal es feia xino-xano, personalment es podria haver pujat més ràpid doncs les pulsacions deien que no s’estava patint gens, però es que aki el presente li fa mandra... encara n’he d’aprendre ves!! I amb tan de vent fort i fred a un li entra la mandra!!

Comentar l’experiència nova viscuda pel qui us escriu de congelacions... de sempre s’ha escoltat que els alpinistes se’ls hi congelen els dits dels peus i mans i al final se’ls acaba amputant... doncs jo degut a la ridícula vestimenta que duia de baixos (unes malles tèrmiques de no corredor dissimulades amb un pantalon de fungol 100% transpirable, i amanits sense calçotets per evitar escaldamentes...) doncs un va començar a patir símptomes o directament a no sentir el dit gordo del mig... no va ser fins arribar a Núria que va marxar!! Encara que no es faci servir gaire sempre faria pena tenir que amputar-lo!!

Destacar que a dalt del cim del Puigmal, a part del vent gèlid de l’ascensió que en alguns moments et tombava i en altres t’ajudava a pujar, esperava al cim un avituallament peculiar... Granitzat d’Aquarius!! Que estant a sota zero senta de mort!! Si ho amaneixes amb una barreta tipus pedra... uau ideal!! Res millor per enfocar la baixada per la zona nevada –congelada del Puigmal... allò era un infierno en el polo!! Com relliscava allò!! Encara porto un senyor morat al palmell de la mà d’alguna relliscada de cul o de 2 o 3... i no serà pq no baixava de 4 potes!! Als pocs metres de baixar ja vaig trobar-me al Dani a 4 potes baixant com podia... vaig preferir no dir-li res per no condicionar la seva baixada... i evidentment no em va veure per estar concentrat amb el que tocava...

Un cop abandonada la neu i quasi a la vegada el vent i fred seguia la baixada fins a Núria prou còmoda, a partir d’allà ja no va ser tant normals els avançaments... i ja quasi tota l’estona amb els mateixos +o-... de Núria a Fontalba fa més be pujada, però només de saber que al arribar a la bici s’acaba tot... buenu, això no treu que no hi haguessin gaire ganes de córrer i si ganes d’acabar... ah i que a la baixada s’ha d’evitar no punxar!!

En fi s’arriba a Fontalba, una transició amb tota la calma també i cap abaix!! Així dona gust baixar, pista ampla i sense pedres, eren els 11km del inici, com a la pujada, el temps de la baixada comptabilitzava abans de la transició, així que una baixada de 17minuts +3 o 4 de la transició... jo 20 minuts i el capi 23...

Els resultats finals:

455. Christian Méndez (Jovent 79) 4:47
527. Pascual Romero (Jovent 79) 6:06
31 abandonaments i 11 desqualificats

Destacar també l’organització i els obsequis, un xaleco de folre polar molt wapu, un buff, bufandeta, 2 bossetes d’akelles de roba de 2 nances, unes sandàlies cutres, una colonia Sport Man de genesse, un gazpacho gallina blanca, una barreta+2gels+un massajeador+caramelos més... les gràcies per participar!!

Apart en el piscolabis final es podien agafar power Gels i...deunido la gran pesca d’aquest material que es va fer... el Dani en té més dels que es menjarà en 3 anys així que sota el risc que li caduquin li podeu demanar que us en regalar de bon grat.... jo tampoc no em vaig quedar curt.... i això que no n’he pres mai cap!!

En fi durilla pels no acostumats a la muntanya però molt recomanable si no bufa el vent i no hi ha neu glaçada... això si molta participació així que si us hi heu d’apuntar no ho deixeu pel final!!

Jo l’any vinent no descarto repetir i intentaré patir una mica i tranquil·lament es baixarà el temps 10 o 15minuts ... ja ho veureu!!